i´m back....

Länge länge sen d va ja skrev, i know men semster har oxå med sig lite nackdelar , inte sant?

Semsterna började med att bila ner till Kosova, min fina och kära hemland där jag föddes, min familj föddes och min man föddes och levde där ända tills han blev 17 år gammal. Jag ser alltid frameot att åka ner till hans hemstad (numera vårt gemensamma hem) för att se var, hur och med vem har har vuxit upp med. Alban har en annan koppling till Kosova, än vad jag har. Han har vuxit upp där, han gick i skolan där, han har vänner kvar och större del av hans familj är kvar. Vi försöker varje år åka ut och besöka hans stad mer och mer, jag vill se var han gick i skolan, vart han jobbat, vart han lekt som liten o.s.v. Eftersom han ser vart jag är vuxen, hur jag levt en större del av mitt liv i Sverige så vet han mycket om hur mitt liv i Sverige har sett ut, där vet jag att det är viktigt både för honom och mig att jag får se hans liv i Kosova.
Men resan va underbar, stressade och väldigt varmt. Vi besökde familj och vänner, va på brölloppar vilket va så vackert att se.

om 2 veckor ligger ja i playan i Tunisen och njuter av en god drink, hoppas jag iaf!

Nu fortsätter vi med dagen....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0