Min graviditet

Jag snor en lista från Sascha för att låta tankarna gå på roligare håll.

Jag fick reda på att jag var gravid: sept 2009, hade mina misstankar eftersom mensen var väldigt försenad och jag kände min så trött:)

Såhär fick jag reda på det: Jag hade precis kvällen innan fått en liten present av min syster, en ägglossningstest och graviditets test, och lovade henne att jag skulle göra testet på morgonen. Nån dag innan hade ja gjort 2 st, men dessa tester kom från Kosova, så jag förstådd inte riktigt vad de visade! Så kl 04.00 vaknade jag så ivrigt och kunde inte sova, och väntade med att kissa till jag inte kunde hålla mig, gjorde testet och 2-3 sek direktt efter så kom plus tecknet! KUNDE INTE FATTA DET, ja kan inte ha blivit gravid med första försöket väl? eller? Alban låg o sov, jag tog med testet till sovrummet slog på mobil lampan och bad han hjälpa mig fatta om det var plus tecknet som visade gravid eller tvärtom:) Han svarar japp, du e gravid:) O ville att ja skulle lägga mig nu, kl är ju 04.00. Stackars kille, anade eller hjärnan fattade nog inte;)

Jag tror det kommer att bli: Jag har alltid trott på pojke ända från början, jag visste att det var en liten Zlatan där inne:)

Det här undviker jag att äta och dricka: Alkohol såklart, slutat röka, och slutat äta sånt som en gravid kvinna inte ska äta. Försöker inte äta onyttiga saker;)

Lukter som jag inte klarade av i början: Minns inte att ja stördes av någon lukt direkt;)

Följande små egenheter har jag fått: Vill hinna med mer än vad jag gjorde innan, jag är fullt medveten om att vi kommer vara 3 st snart:) Vill passa och göra saker som jag vet kommer bli tuffare att göra senare när vi har en till med oss:) Helt plötsligt känns det som man har bråttom helt plötsligt;)

Första gången det rörde sig i magen: Ja kände rätt så tidigt, men osäker på vad det var. Kanske v 15- 16

Första gången det började sparka ordentligt: V 19-20, kände av ordentligt att det faktiskt vara en liten bebis i magen:)

Såhär kändes de första sparkarna: Vad händer? Ska det kännas så här? Är det sparkar eller vad? UNDERBART OCH LEVANDE OCH VERKLIGT:)

Musik jag spelar för bebisen i magen: Albansk musik, barnvisor och så klart massor av R&b musik:) För mamma älskar att dansa och musik på när jag gör sysslor hemma;)

Magen började synas: Jag tyckte absolut det syntes direkt. Men på bilder skulle jag nog påstå i vecka 13-15. 

Såhär kände jag vid ultraljudet: Jag var så nervös och laddad för att bara få höra att han mår bra eftersom jag hade mått så illa mina första veckor, så jag ville bara höra att han hade utvecklats och han rör sig faktiskt där inne. När hon sa att här är han, och skrattade över hur busig han var slappnade jag av och bara lyssnade på vad hon sa:) Ja tror jag var mer nervös för Albans skulle, tror inte han riktigt fattade fram tills denna dag;)

Första gången jag fick höra barnets hjärtljud kändes det: det var 14 dec, han va busig och ville inte ligga still:) Fattade inget, var det verkligen hjärtat. Alban spelade in så jag kunde lyssna sen! Kunde inte reagera så mycket.....Tankarna gick åt alla håll!

De första mammakläderna var: Leggings som gick upp ända till under brösten och amningsbehå eftersom mina bygel Bh som jag ägde gjorde mig så illamående.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0