BOLA

Nu har jag fått mitt fina graviditetssmycke av mamma, den kom i onsdag och den är jätte söt!  Den har två små fötter, helt underbart! Ska lägga in en bild så ni se hur söt den är!

Gravidpingla, änglapingla, den mexikanska bolan eller graviditetspinglan är ett vackert smycke för gravida. Inuti smycket finns en liten xylofon på vilken en liten boll dansar runt och avger ett speciellt svagt ljud när kvinnan rör sig. Genom att bära smycket långt ner på magen kan barnet höra ljudet.



För varje dag som går nu, desto mer känner jag rörelserna:) Det är sååå underbart...nu längtar vi tills bebben kommer ut, som Alban sa igår, nu har vi ju sett makaronen på UL så nu vill vi ju ha ut lilla rackaren:) Men underbart......längtar till 20 JUNI:)

Snart ska vi ut o kolla barnvagn och bilstol:) Vi har ju en fin bil nu, men bagagelucka är rätt så liten på BMW bilar så hittar vi ingen barnvagn som kanske vi måste byta bil med:( pappa är helt säkert på att vi inte kommer att hitta nån barnvagn som får plats, så ja håller tummarna på att vi hittar. Vem vill köpa en ny bil nu??? Men vilka pengar då? helt oförbered på d....men d löser sig:)

Mamma o pappa samt svärföräldrarna har erbjudit sig köpa vagnen, så ena familjen får köpa vagnen o andra bilstolen och kanske någoting mer! Vi får se!
Kl'äder osv kan man ju handla själv, och man lär väl få en hel del också! Vi va i Malmö igår, o herregud va söt kläder ZARA för barn hade! Jag blev hel förälskad, Morbro Ali, där vill vi gärna att du handlar till våra barn, så som ja handlat till dig bara på ett ställe:)

Träffade Alba i förrgår, första gången hon satt o myste me mig i soffan hos mamma o pappa:) kankse för att vi åt kex i soffan:) Hon e såå underbar liten tös:) Ari visade bild på när hon va liten, kopia av ALBA ja lovar!  Ska hitta min scanner bara så ska ja visa er, samt min UL bilder på min makaron i 3D, så häftigt:)

Nu ska ja njuta vidare:)

Kisss kisss

Kommentarer
Postat av: ardiana

så fint halsband. hade ingen aning om att sånt fanns vad spännande. Tiden kommer gå så snabbt er bebis kommer komma ut snart :D

2010-02-07 @ 15:06:06
URL: http://ardiana.blogg.se/
Postat av: Ardijana

halsbandet va fnt<3 Jag har ju namnet shota vilket innebär shotegalica som farfar gav mig vid min föddelse, sen dess blev jag kalad för shota :D trode du visste historian bakom mitt namn, han va ju där farfar när jag föddes, mamma och en vän te nana Sha. det namnet betyder mkt för mig.

2010-02-07 @ 22:47:54
URL: http://adrijana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0