Gravidyoga

Ja då är första träningstillfälle me bebben i magen avklarat. Det var svårare än jag trodde, alla mina tidigare år jag har tränat så har ju fokuseringen varit magen och magmusklerna, och nu helt plöstligt att släppa taget om magmusklerna och lära sig fokusera på sig själv och sitt inre är ju inte det enklaste tyckte jag. Jag har ju väldigt att låta mina tankar springa överallt, så jag måste nästa vecka fokusera mig på att mig och den tiden jag får för mig själv och min bebbe:)

Nu på söndag är det ju alla <3 dag, och jag och Alban pratade lite igår vad vi skulle  hitta på, eftersom nästa år är vi ju 3 stycken. Denna gång är det bara jag och han, så vi ska försöka mysa till det ordenltigt! Så sugen på att bjuda me han till Hilton i Malmö, övernatta där och njuta av deras frukost, men vi får se hur jag känner inför det, vem vet han kanske har andra planer! Vet att vi ska ut och äta på italinska resturangen iaf, så det ser jag fram emot:)

Ooo va ja längtar till våren:) kan den inte bara komma fortare:) Idag ska ja träffa min vackra Aniara o njuta av vår tid ihop:) Lite shopping på väla verkar d bli som:) Såå underbart att man har så fina vänner, vad hade man gjort uan dem:) sen möter vi upp en annan vacker lady, Maja, som ja önskar ja kunden träffa henne mer än vad jag gör, men snart när ja e mammaledig så lär ja ha massa tid i världen:) såååå spännade:)

Denna lördag blir det eventuellet barnvagn koll, så ja e lite nervös fortafarande om vi måste byta bil eller inte. Vi har kolla på lite bilar ifall ifall, men ja vi får sååå hoppas för vi verkligen trivs med bilen just nu:)

Bebben är väldig lugn annars, jag känner jag varit väldig stressad på sistone så ja kanske inte kan känna ordentligt, men ska passa på och vila lite nu:) saknar touchen verkligen:) Vill känna mer o mer...men det kommer kanske:) idag senare ska jag försöka prova en Angelsound, det är en apparat så ja kan lyssna på bebbens hjärta när jag vill hemma. Hittade en på Blocket i orginalförpackning, så jag ska testa den:)  lite nervös är jag ju för att använda den eftersom jag har moderkaka på framsida, vill ju inte bli nojig ifall jag inte hittar hjärtat direkt! Men vi löser detta VI:)

Nu ska ja fixa till mig lite pasta, och sen snygga till mig....

Kiss kiss

ALBA, teta saknar dig så sjukt mycket:)


Bebbens utveckling denna vecka....

Vecka 22

Kroppen:
I takt med att du blir tyngre kan du också få fler graviditetskrämpor, som till exempel vadkramper, främst på nätterna. Benen kan svullna under dagarna. Svullnaden kan minska om du använder stödstrumpor som bland annat finns på apoteket. De sista veckorna har brösten kanske börjat förändras, mjölkkörtlar har mognat och blodkärlen i huden på brösten har blivit tydligare. Det kan också komma lite vätska från brösten, särskilt om du är omföderska.

Barnet:
Från och med vecka 22 kallas det lilla livet barn istället för foster, även om den medicinska termen fortfarande är foster. Runt denna tidpunkt börjar barnet ha en regelbunden rytm med sömn och vaket tillstånd, men kan väckas av moderns rörelser. Mängden fostervatten är ungefär 600 milliliter.

(fakta kommer från Familjliv.se)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0