Kom igen

Ja e seriöst dödstrött på den snö! Ja vill ha vår snart, jag vill ha vårklänningar på mig, jag vill ha min solglassögon på mig, jag vill börja grilla och njuta av Norra hamnen med en choklad frapino i handen:)

Kanske därför ja inte skriver så mycket på bloggen för att man har inte så mycket att göra!
I lördags blev vi tjejerna utbjudna av killarna på en italiensk resturang med en 3-rätters middag. Det blev lite försmak för alla hjärtans dag! Vi hade det jätte trevligt, tjejerna va jätte söta och killarna va väldigt gentleman:) Sen fortsatte vi den trevliga daten hem hos oss till tidig morgon:)

Varje dag som passerar tänker jag att vi nästa år är en till:) vi har en person till som vi ska passa upp och vara förebilder för, varje sak vi gör tänker jag att vi snart är 3 st i vår familj:) ska bli underbart detta, jag har sagt innan att jag känner mig redo för detta:) samt har ja en fantastisk syster som redan avklarat detta som jag tror kan underlätta för mig mer än vad jag gjorde för henne:) så WE ARE READY:)

Vi har varit och kolla massa saker va vi måste handla, och det var jätte roligt och jätte nyttigt:) Alban fattade då, att shit han kommer snart och då måste vi ha handla allt detta:)
Vi har fantastiska vänner, det har ja sagt innan men jag e oehört glad och tacksam att man erbjuder sig bara!
I lördags på middagen så säger Vlora att hon och Milot har funderat på att köpa spjälsängen till oss som jag lagt undan på Sova:) DE ÄR BARA FÖR UNDERBARA, för det behövs verkligen inte. Vi är jätte tacksamma att de vill och har den underbara hjärtat de har, men det behövs verkligen inte!
 

Alban får iallfall igenom sin vilja, att hans son ska åka i BMW bilbarnstol:) Stolen va inte så billig, men han ger sig inte så nu verkar det som hans föräldrar köper den till oss! Men alban då....

Barnens utveckling ( familjliv.se där kan ni följa min resa me, sök på Pillow)

Vecka 23

Kroppen:
Man kan känna hur barnet rör och vänder på sig. Ännu finns det gott om plats i livmodern. Det går även att urskilja i vilket position barnet ligger. Ibland kan det göra tillfälligt ont i sidan som kan orsakas av att livmodermuskulaturen töjer sig mycket. Många upplever den här tiden som en positiv del av graviditeten. Barnet är inte alltför tungt än och det är fortfarande långt kvar till förlossningen. Men alla är inte lyckliga och mår bra under graviditeten. En vanlig orsak kan vara oro inför hur livet med ett litet barn kommer att bli. Vissa blivande mammor är ofta sjuka. Det beror på att immunförsvaret påverkas så att det fungerar lite sämre under graviditeten.

Barnet: Barnet reagerar på olika sorters ljud som musik och röster. Barnet ligger ofta och suger på sin tumme. Huvudhåret har börjat växa ut och en del barn kan ha riktigt tjockt hår redan som nyfödda. Barnet hickar när det ligger i livmodern, ett nyfött barn hickar också ofta. Nu är det mer kännbart och känns igen som ett rytmiskt dunk.


Kommentarer
Postat av: Aniara

Åhhh "Pillow" är mitt namn på dig :)) KÄRLEK!!! Pratade med mamma om er lilla makaron idag- jag kommer älska honom som om han vore en del av mig. Längtar efter att bli extramoster <3

2010-02-19 @ 14:48:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0