V 19

Oooojjj va veckorna går fort! Jag är redan idag i v 19, och halvägs i denna resa!
Jag kan inte förstå att tiden går så fort....de 12 första veckorna gick vääääldigt sakta men nu så springer alla dessa fantastiska veckor bara iväg!
På tisdag får vi träffa vår makaron, ooo ja längtar så mycket att jag har aldrig längtat att jobba en söndag kväll, men jag gör det me leende i ansiktet för jag vet att om 2 dagar får vi se vårt barn!
Jag har en stor känsla av att jag ska ha en pojke, men alla andra tror jag ska ha en tjej! Så länge makaronen mår bra och har tio fingrar o tio tår, så är mamma Ille very happy!

Igår så hade vi en myskväll hem hos vackra Louise, det va så trevligt o underbart att ha så fina och vackra människor runt omkring sig! Vi pratade minnen, drömmar, mat o jobb o ja, allt mellan himmel o jord kändes det som, och det känns så äkta! De lyssnar, jag lyssnar, vi skrattar, vi kritiserar o berömmer varandra också och när kvällen är över så avslutas det med en gruppfoto o gruppkram:)

Jag har tagit det väldigt lugnt nu sen jag fått reda på att vi ska ha barn, känner att jag behöver denna tid hemma och ppyssla om mig, passa på och vila och njuta av den lediga tiden jag har ännu för jag vet ju inte vilken bäbis jag får ännu, kanske inte har såna tur som syrran har haft me vår prinsessa som kan sova till kl 12 om dagarna:)
Så ja njuter o njuter.....Alban tror jag försöker balansera allt just nu...och den tid han behöver får han ta:) Blivande pappor tar alltid eller fattar inte att de ska bli pappor fram tills unge ligger i deras famn, har jag hört men jag vet inte riktigt var Alban står! Idag sa han "fattar du att ja ska bli pappa om 5 månader":)

Lite fakta om bäbisen utveckling så ni kan hänga me vad son händer.........

Kroppen: Vid den här tiden gör man den första ultraljudsundersökningen. Ofta är det först nu som du på riktigt kan ta till dig att ett barn faktiskt är på väg. Ultraljud görs för att bättre veta när barnet kommer att födas. Barnmorskan visar hjärnhalvorna, magsäcken och det lilla hjärtat som slår snabba slag. Huvudet och lårets storlek mäts, med hjälp av dessa mätningar kan man på ett mer exakt sätt beräkna födelsedatumet. Man tittar även på läget på moderkakan.
Du vet nu, så exakt som man kan komma, när du är beräknad att föda. Det blir ändå bara en riktpunkt, du kan föda inom tre veckor före och två veckor efter detta datum utan att det räknas som onormalt. I regel är detta en period när du mår bra och trivs med din graviditet.

Fostret: Huvudet är cirka fyra centimeter i diameter, medan fötterna är cirka två centimeter långa. Fostret sväljer fostervattnet och kan till och med skilja mellan mammans intag av söt respektive besk föda. Om det är sött sväljer fostret mer vatten och om det är bittert så grimaserar det istället. Fostervattnet är naturligt sött och kroppen ser till att det innehåller rätt mängd av aminosyra, fettsyra, mjölksyra, citronsyra, salt, glukos, fruktos och sist men inte minst proteiner.


Love and a lots of love <3


Kommentarer
Postat av: SHOTA<3

KUL att läsa din blogg med;) jag tror det kommer bli en liten söt Alban haah = )hoppas att du mår bra<3 vet inte om festen se jag vägrar sova hos hon tjejen som arieta ska ha festen hos! vi får väl se ska du dit? pusss pusss hälsa Alban <3

2010-01-25 @ 10:48:03
URL: http://adrijana.blogg.se/
Postat av: Aniara

Det var en fin kväll, ja :) Äkta och fylls av kärlek! Får vi göra om snart..



Och JAG ÄR SÅ GLAD IDAG FÖR ER! Mamma också :)

Puss

2010-01-26 @ 20:07:46
Postat av: SHOTA<3

NEJH GUD VA KUL DU VET NU VAD DET ÄR VA??? även om du ska säga eller inte , så vill jag ej veta = ) jag älskar överraskningar hihi nejh va kul = ) hälsa alban o bebisen <3<3<3<3 pussss

2010-01-27 @ 15:39:34
URL: http://adrijana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0