MMM NU är vi 1 dag över

JA hann skriva innan lillisen kom iaf! Trodde faktiskt han skulle komma innan söndag men han har bestämt sig att vara där inne alltså...Jag mår fortfarande fruktansvärt bra, jag är ute och går och fortfarande väldigt social:) Jag känner mig redo och stark, men han kanske inte tycker det....Fick ett sådant veckomail som jag fått nu under hela min graviditet, och såg lite positivt i att gå över i tiden:)


Finns fördelar

Om det är en normal graviditet och du och ditt barn är friska finns det ingen anledning att sätta igång förlossningen på konstgjord väg innan du har gått ett par veckor över tiden. Allmän otålighet är inte skäl nog. Det finns flera fördelar med att vara gravid länge. Livmodertappen hinner mogna och livmodermunnen hinner bli mjuk och öppna sig. Hormonet relaxin får ytterligare tid att mjuka upp dina bäckenfogar så att förlossningen kan ske smidigt

Så något positivt kanske det ändå är....Men vi får se!
Nu försöker jag få dagar att gå, jag städar och plockar undan saker jag länge har stört mig. När vi flyttade in i denna lägenhet som vi köpte i nov, så var det då jag var i börjar av min graviditet och hade fortfarande illamående som spökade mig, så jag var inte så pigg för att packa upp och fixa och placera kläderna på rätt ställe, utan min mission var att få bort allt från vägen! Nu börjar ja känna att jag har ingen aning var hälften av mina saker är, så idag tänkte jag sortera min garderob o se vad jag kan och inte kan använda:)
Min kära bror är iväg på någon stor school mission och kommer hem på torsdag så vi får se om han hinner vara med min bebis ankomst, eller så känner lillisen att hela familjen är inte samlade! När jag fick reda på att jag var gravid, samma dag som vi skrev på köpkontraktet så berättade vi ju för familjen och då saknades min lillebror me, han var i Stockholm så jag fick berätta för han via telefon för han hann inte vänta på mig 2 minuter extra;)Så vi får se om lillisen kommer på mammas födelsedag:)
Nu ska ja först se om jag kan beställa lite saker jag saknar, sen garderob rensning:)

Kommentarer
Postat av: shota

så fin bild på er tillsammans<3<3

2010-06-22 @ 19:03:11
URL: http://adrijana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0