Farmor, saknar dig <3

1 år sedan min fina farmor gick bort idag! Kommer alltid att minnas henne som en av de starkaste kvinnorna jag har mött, hon blev änka när min pappa bara var 14 år gammal och uppfostrade barnen själv till självständiga och lojala män och kvinnor. Hon var en kvinna som aldrig klagade, hatade orättvisor, hade så mycket kärlek att ge till alla, var väldig glad för Marabou choklad som pappa varje år skämmde bort henne med.

Idag kommer jag tillbringa söndagen hemma hos familjen, vara nära pappa så han inte blir för ledsen, när vi alla är nära honom så tror jag han bli glad över att minnas och hedra henne med hennes barnbarn och barnbarnsbarn.
När såna här tråkiga och sorliga saker händer oss som varit tvungen att lämna vårt hemland, så är det väldigt jobbigt att man inte kan vara nära hela sin släkt, samlas och minnas henne tillsammans, utan istället är vi så långt ifrån varandra! Jag önskar man tog mer tid till varandra inom familjen, och verkligen ha kontakt mer än vad vi har, för jag är rädd att om kusinerana exempelvis inte umgåss och håller kontakt, vad talar emot att inte våra barn blir kära i varandra utan att veta att de egentligen är släkt med varandra!

Massa kärlek till dig min fina farmor! Jag vet att du har det bra där du är med farfar, och berätta nu allt om oss eftersom vi aldrig fick träffa honom så han får ta dela av oss lika mycket som du fick!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0