Ja då var man 25 år gammal då:)

Solen skiner på min första 25 årsdag och jag är ledig, så ja det blir bra detta!
Dagen igår blev jätte mysig, kände mig lite som en prinsessa.  Ja ställde klockan 8.30 för jag skulle vara hos Louise kl 9.00 och bli fin i håret, och blev jätte nöjd med färgen:) Tack, fina Lousie:)
Sen, vidare till Hbg och möta upp min underbara man på lunch på Grand:) Jätte god mat, men lite för liten portion för mig och bebisen så vi beställde in en maffig chesscake me:)
senare skulle ja välja present, men det var inte enkel! Usch, jag som känner att dem pengar vill jag att vi ska lägga på vår lill kille, men Alban gav sig inte! Fick jätte fina presenter, som ni ska få se strax:)
Sen var ja tvungen och få tid för mig själv och bebisen på gravidyogan, herregud tänk att snart har 9 veckor gått sedan jag började kursen! Önskar jag kunde gå 9 veckor till, men tror inte chefen går med på att jag ska vara ledig på måndagar eller slut kl 15:) Får istället gå och simma me Shqipe, ska bara fixa baddräkt;)
Sen väntades det på kalas hos mamma o pappa med god mat och massa andra smaskheter:) Och så klart massa massa fina presenter:) Syrran, tyckte det var roligt att se mig med en häftig mataptit som jag aldrig haft innan;) Men men som sagt allt för lillen:)
Jag fick; Solglassögon från Chanel för familjen + alban:)(de tyckte jag kunde få snygg med ett par till nu när lillkillen kommer), Guess armband och Calvin Klein klock från Alban, ID smink från mina svär föräldrar o Arieta och mammakläder och sen Bodyshops paket från jobbet:)
TACK TACK TACK TACK, för det behövdes verkligen inte!
Jag är super nöjd:)
Nu ser vi vad 25:an har att erbjuda..................
Nästa år så väcker min lillkille mig och grattar mig *gråter av lycka*
V 29
Kroppen: Under den sista trimestern blir din kropp snabbt tyngre, ämnesomsättningen ökar och det är vanligt att man svettas mer än vanligt på grund av det. Under den tredje trimestern är det bra att man går upp mer än 1 kg, men mindre än 3 kg/månad.
Nu kan även personer i din omgivning ta del av barnets rörelser genom att känna på magen. Magen kan ibland bukta ut märkbart på ena sidan beroende på hur barnet ligger. Placeringen av livmoderns övre del är ungefär mitt emellan naveln och bröstbenet.
Nu besöker du din barnmorska varannan eller var tredje vecka, beroende på hur du mår och vilket stöd du behöver. Varje besök tar cirka 30 minuter och varje gång mäter man ditt blodtryck och din mage samt lyssnar på fosterljuden.

Barnet: Alla sinnen är nu utvecklade. Barnets pupiller är så pass utvecklade att de ser skillnad på ljus och mörker. Barnet kan känna smärta och reagera på skarpa ljud utanför livmodern. Förmågan att minnas har utvecklats, barnet lär sig att känna igen mammans röst och andra personer som mamman umgås mycket med. Testiklarna finns just nu i ljumsken på pojkar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0