skrik....

Igår hade vi besök av fina Lili och hennes man o vackra dotter Leia:) Vi fick en häftig skötväska som passar både mig samt när Alban ska ut me Arlind och vara pappaledig att han kan använda den me! Jag ska fota den så får ni se! Fanns allt i den, och rymlig dessutom så man slipper ha massa olika väskor  med sig. Nu när Arlind äter mat så får man ju ha med sig massa barnmat dessutom, tallrik, skedar, flaskor m.m.
Idag står mathandlande på schemat, Arlind får vara hos svärisarna så kan handla i lugn o ro, samt att han kan leka av sig:)
Igår hade vi en skrik fest här hemma med lilla killen, menar alltså att han har upptäckt sig vackra stämma och han testar sina gränser nu;) Satt och spelade in i, och det låter så roligt för det låter som att han berättar något för han tar pauser osv.:) Snart så börjar han snacka ihjäl oss så som han har börjat.
Jag ammar fortfarande, och igår så ökade jag mängden välling lite för att se om han dricker mer, men sen när vi skulle lägga oss vill han inte allts ammas länge...fortfarande stor separationsångest har jag! Nattamningen eller morgonamningen är det egentligen funkar utmärkt. Jag vet inte, på ett sätt så känns det som att han har ju fått i sig det han behöver, sen på andra sidan så vill jag fortsätta för att jag har hört att det är bra att amma så länge man kan och så länge han visar intresse. Vad ska jag göra? Är jag en dum mamma att sluta fast han vill eller ska jag fortsätta lite till
Nästa tisdag ska lillen få tuberkolos sprutan eftersom vi kommer åka ner till Balkan i sommar. Hoppas att det går bra, för att det tar tydligen tid att läkas upp till 12 veckor. Det ska tydligen göra mer ont än de andra sprutorna, usch jag hatar detta!
Nu får jag göra mig iordning, o så sticker vi!
Ha en bra söndag:)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hehe vad roligt att han är snackig. Nu senaste dagarna har Milton börjat göra så goa ljud ifrån sig hela tiden, så himla kul att höra! :) Usch vi ska också gå och få spruta, eller Milton ska få 3 mån vaccinet. Jag är så nervös!! Lille plutten kommer ju tro att det är jag som gör honom illa i benen.. men det går nog bra! Vad kul att åka iväg i sommar, skulle jag också vilja! Kram kram

2011-02-07 @ 12:28:45
URL: http://johannanordins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0