Dessa ljuvliga dagar

Knoddisen kryper runder, han sträcker sig efter mig, han ler mot mig, han pratar med mig på sitt sätt, han är vår fantastiska mirakel i livet! Jag är så oehört lycklig varje gång han lyser upp mot mig!
Jag kan inte förstå att han om 3 dagar blir 7 månader gammal. Innan jag födde så hade jag lite ångest över hur jag skulle få tiden att gå för jag var ju ingen hemma person, och nu har nästan 8 månader passerat sen jag slutade jobba och jag har inte tänka på det överhuvudtaget! Jag ska vara ärlig att i början när han föddes så fick jag nog någon sorts av förlossning depression, jag var så osäker på vad han ville, jag var så osäker på om jag gör rätt, jag var så osäker på om han var mätt, jag var osäker på om han var lycklig, jag var osäker på om jag kommer bli en bra mamma och fru? Men idag är jag SÄKER på min mammaroll, JAG ÄR ARLINDS MAMMA, jag vet och känner mitt barn innantill och ut. Jag vet vad som är bäst för honom och kommer alltid veta det!
imor är det babysimning på schemat..ska bli roligt!
snart kommer syrran på middag, kan ej skriva mer!

Kommentarer
Postat av: Sabina

Ille, så som du kände i början när Arlind var nyfödd var ingen förlossningsdepression. Det hade snarare varit konstigt om du inte hade känt dig osäker i början. Helt plötsligt har man ansvar för en ny liten människa som är helt hjälplös utan dig. Man kastas in i livets viktigaste roll utan att ha någon kunskap om det. Varför gråter mitt barn? Blir han mätt på det han får i sig? Växer han och utvecklas som han ska? Hur ska jag göra? Det är helt sunt att känna så och en sak som jag lärt mig är att jag är den bästa mamman för mitt barn och det har du också märkt nu när Arlind blivit större och äldre.

Han är jättefin, Ille och det är så skönt att läsa att du är lycklig och att du trivs i din roll som mamma!



Kram Sabina

2011-01-23 @ 16:46:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0