BLESSED


Jag är tacksam för ett sånt fint och friskt barn som vi har fått! Jag har hela denna vecka känt mig så oehört lycklig och blessed:) jag förstår alla äldre männsikor som alltid sagt till oss att när ni får barn kommer ni förstå vad äkta kärlek egentligen är! O självklart hade dem rätt:) denna obeskrivliga kärlek som vi känner för vår son har jag inte känt innan:) 
Jag tackar varje dag att jag får denna underbar möjlighet att få vara hemma med mitt barn så pass länge och vara med och se honom växa och utvecklas till en självständig individ:) 

Jag tror att många som inte har barn har lite svårt att förstå hur det är att få barn, många tänker inte på vilket oehört stor ansvar man har 24/7, dag in och dag ut! Många kanske inte kan förstå varför man inte kan hitta på saker som man gjorde innan, att man har svårt med att lämna bort sitt barn ibland! Sen finns det dem som har börjat förstå hur det kan vara att ha barn, att man får anpassa sig till föräldrarna, att man passar på och utnyttjar kvällen när föräldrarn väl lyckats lämna bort sitt barn för kvällen o får följa med och festa lite Isåfall! 
Jag tänkde inte så mycket hur det är att vara förälder innan jag själv blev det, och vilket paket med ansvar som följde me! 
För 2 år sedan så hade inte många i vår vänkrest barn så man hade aldrig dessa dikussionerna, nu märker man hur viktig del barn är i ens liv att när man träffar någon så pratar man antigen om barn eller något kring gravid och barnvärlden. 

Ångrar inte en sekund att jag blev mamma nu! Känner att jag har gjort det jag velat gör och åstadkomma i mitt liv(dock ej hunnit bli miljonär ännu), men känner att jag har faktiskt levt livet innan gott och väl! Jag har rest, utbildats, jobbat, gift, bil, lägenhet, rik på vänner och familj, känner att jag har det jag önskat för mig själv att jag har innan jag blir mamma! Jag vill aldrig behöva titta på mitt barn och ångra och tänka; " om du inte fanns hade jag kunnat göra si eller så". Självklart är människan skapad för att alltid önska mer än vad man kanske har, men jag vill aldrig behöva ångra bort mitt barn:) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0