Sköna helg...

I lördags fick jag för mig att jag behövde ha några timmar för mig själv, och Alban jobbade så jag passade på och frågade om svärföräldrarna kunde passa fisen i några timmar så jag kunde samla lite krafter själv. Jag gick på Ikea och småhandlade och bara njöt riktigt! Det var riktigt skönt! Tycker det är viktigt att kunna säga ifrån när man inte orkar, man är inte en dålig mamma om man inte orkar vara på topp 24/7. Tvärtom tycker jag det är nyttigt att kunna säga, jag orkar inte idag, jag behöver några timmar för mig själv! Jag behöver det ifall, jag vet inte hur ni andra göra! Jag får några timmar för mig själv när jag själv begär det....Jag skäms inte för att säga så!
Vi har haft en mysig helg med mys med våra familjer och vänner!
Denna månad är det en ekonomi månad för mig, måste spara det sista innan semestren så jag kan inte slösa onödigt mer! Jag måste tänka på mina utgifter! Måste dock sätta mig och skriva en lista på saker jag behöver handla in som jag behöver till resan!
Arlind är i en nyfikenhets stadie, där han pekar och oooooo:ar med munnen. Det är så underbart att se hur han upptäcker nya saker varje dag. Leksaker är inte lika rolig som mammas vaser(som han tog sönder igår), hemmabiosystemet o.s.v. Han växer verkligen så det knakar....framför mina ögon!
Nu ligger fisen och sover, sen är det middag dags och se beger vi oss ut till babycafet en stund och på lekplatsen! Har blivit väldigt sugen på hus, men vi får se vad som händer till hösten....planerna finns!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0